A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2022. augusztus 24., szerda

Határtalanul Erdélyben 2022 06.20-06.22.

Az iskolánkban sokadik alkalommal juthattak el hetedikeseink határainkon túlra. Ezúttal Romániába, Erdélybe. Szerencsére most sikerült megvalósítani azt a nagyon szép útvonalat, amit az elmúlt két évben a Covid helyzet miatt elmaradt.

Az első nap korán reggel indultunk, egy nagyon kényelmes busszal. Az első úticélunk Nagyvárad volt, ahol megnéztük a Székesegyházat, Kanonok sort, Szigligeti Színházat és a SasPalotát. Következő megállónk Király-hágónál történt, melyet Erdély kapujának tekintenek. A gyönyörű kilátási lehetőséget kihasználva kicsit megpihentünk. Innen Bánffyhunyadra, Kalotaszeg „fővárosában” buszoztunk tovább, és itt megnéztük a református templomot, valamint a kertjében található Magyar Hősök emlékkövét. A helyi általános iskola néhány felső tagozatos tanulójával közösen elénekeltük az Erdélyi és a Magyar Himnuszt is. Ezután Kalotaszentkirályra utazunk a szálláshelyünkre, ahol nagyon kedvesen, és finom vacsorával fogadtak bennünket.

Második napunkon a bőséges és finom reggeli után első megállónk a Mérai Bivalymúzeum volt. Innen Válaszútra mentünk ahol a Kallós Zoltán néprajzi múzeumot tekintettük meg. Nagyon sok érdekes dolgot hallottunk a tárlatvezetés során. A következő város Kolozsvár volt, ahol megismerkedtünk  Mátyás király híres szobrával és szülőházával, Szent Mihály templommal, Farkas utcai református templommal. Különleges érzés volt a templom falán kihelyezett híres magyar történelmi személyek óriási halotti anyakönyvét olvasgatni. Innen tovább utaztunk Körösfőre, ahol megnézhettük a Vasvári Pál (1848-as honvéd) emlékművét, majd az állandó kirakodó vásárban lehetőségünk adódott ajándéktárgyak vásárlására, majd visszaindultunk a szállásunkra, ahol ismét finomságokkal kedveskedtek szállásadóink.

Az utolsó, harmadik napunkon a becsomagolás, rendrakás és reggeli után hazafelé vettük útirányunkat. De még ezen a napon is vártak különleges helyek. Először Zilahon álltunk meg, ahol a régi központban megnéztük a Wesselényi szobrot és a régi Wesselényi kollégiumot. Ezt követően Érmindszenten megtekintettük Ady szülőházát, és a későbbi nagyobb házukat is. Különleges érzés volt a kézzel írott verseit, bizonyítványát és más személyes dolgait nézegetni az egyik legnagyobb költőnknek.  Utunk Nagykárolyban folytatódott. Itt a csodálatos Károlyi kastélyt tekintettük meg, mely nagyon szépen helyreállított termeivel sok gyereket elvarázsolt. A belvárosi sétánk során megkerestük az Aranyszarvas fogadót, ahol Petőfi Sándor megismerkedett Szendrey Júliával. A városi sétánkat egy cukrászdában fejeztük be, hogy erőt gyűjtsünk a hosszú út előtt. J Este hét óra körül érkeztünk meg.

A gyerekek és mi is sok-sok élménnyel gazdagodva érkeztünk haza.