A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2021. május 5., szerda

In memoriam Németh Benedekné Editke

 

Németh Benedekné? Editke, te vagy az? Rólad szól a megdöbbentő hír?

Elszomorított, mikor a múlt héten az iskolában azzal fogadtak a kollégák, hogy kórházba kerültél. Tőlem érdeklődtek, mi van Veled? Fruzsival beszéltem, ő mondta, hogy köhögtél, de stabil az állapotod. Tegnap meg azt mondta…elmentél.

Pedig nagyon vigyáztál magadra. Fertőtlenítettél, maszkot viseltél… mégis…

Megrohantak az emlékek…

Mikor találkoztunk először? Emlékszel, hoztad Fruzsit Mezőtárkányból a megyei Kazinczy versenyre. Nem tudtam, hogy Németh Pirikének vagy a sógornője. Aztán 2000 novemberében engem visszahívtak gyesről. Te is akkor kerültél a Telekibe. Mellém ültél. Nagyon jó „humán munkaközösséget” alkottunk. Mondhatom, barátnők is lettünk.

Sokat tanultam Tőled. Határozott voltál, nagy szakmai tudással rendelkeztél. Sok tanítványunk követett a pályánkon is. Azért az valami, ha egy volt tanítvány meghív a vizsgatanítására, esetleg az esküvőjére!

Sokszor voltál osztályfőnök is. Általában engem, az én osztályomat ballagtattad. Emlékszel, mikor a táblánkra ballagáskor a tablónk fotóját ragasztottátok? Nevetve mondtad: ”Legalább otthon is nézegetheted a kedvenceidet!”

Vitted az osztályaidat, tanítványaidat kirándulni, színházba, étterembe. Benedek itt is társad volt. Kérdeztelek egy alkalommal:

„Esti előadásra mész az osztályoddal?”

„Meg kell nekik tanulni ott is viselkedni”- volt a válaszod.

Sokszor készültünk közösen a városi ünnepségekre. Emlékszel, az egyik március 15-én milyen hatalmas szél volt? Lógott az eső lába. Két gyerek fogta a kottatartó állvány és a kotta lapjait. Csak a frizurád bírta mozdulatlanul a viharos szelet.

Megalakítottad a Telekiben a kórust. Milyen szépek voltatok egy-egy fellépésen! Büszkén néztük az egyforma ruhában feszítő felső tagozatos lányokat. Nagyszerűen mutattak! Felléptetek a „Miénk a tér!” rendezvényein – különdíjjal jöttetek haza - , a tehetséges tanulókkal külön foglalkoztál akár magyarból, akár énekből.

A tanítás mellett közösségi munkát is vállaltál. Éveken keresztül voltál az iskola Közalkalmazotti tanácsának elnöke. Nem volt könnyű feladatod, de mindig határozottan, következetesen, karakánul kiálltál a közösség vagy egyes kollégák érdekei mellett.

2012-ben mentél nyugdíjba.

Ott ültünk a fizikaiban, s beszédet tartottál. Elmondtad pedagógus pályád állomásait. Megtudtuk, hogy Siklósról származol.

Sokszor mesélted, hogyan figyelted A Tenkes kapitánya című film forgatását.

Aztán érettségi után Heves megyébe kerültél, elvégezted a tanárképző főiskolát, majd Mezőszemerén tanítottál, ahol megismerkedtél Benedekkel, akivel összekötöttétek az életeteket. Lányotok született, aki három éve fiú unokával örvendeztetett meg Benneteket, "aki most Marci, de ha felnő Márton lesz". Pedagógus pályádat nálunk fejezted be. De egy pedagógus nem megy nyugdíjba! Mindig nevelő, tanító, példa maradtál! Folytattad közösségi tevékenységedet az egyházközösségben presbiterként, tanítottál a városi televízió képernyőjén keresztül.

Sokszor beszéltünk telefonon, személyesen. Mindig érdekelt, mi van velem/velünk. Recepteket cseréltünk, meghallgattál/meghallgattalak, névnapkor, születésnapkor hagyományos képeslapot küldtél. Mindig vártam.

Aztán most, ennek a tevékeny életnek e miatt a rettenetes járvány miatt hirtelen vége szakadt.

Mikor nyugdíjba mentél nem csak én adtam Neked ajándékot, Te is azzal köszöntél el tőlem. A könyvben néhány verssort aláhúztál – tintával!

Most én köszönök ezekkel a sorokkal Tőled!

„…Isten veled,

Vigasztaljanak méltóbb, zengőbb versek…

Isten veled,

Nézd, fény ragyog a gyönyörű világon –

Csak ennyi, lásd,

Hogy én eltűntem és hiányzom.”

Igen! Hiányzol!

Isten Veled, Editke!

Szomorú szívvel: Fejes Ildikó

valamint a Teleki Blanka Általános Iskola nevelőtestülete


EMLÉKED ÖRÖKKÉ MEGŐRIZZÜK

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése