A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2012. július 3., kedd

Londoni utazás
2012. június 24 - 30.
Június 24-én indultunk Budapestről autóbusszal. Első állomásunk Passauban, a "Három folyó városában" volt, ahol megnéztük az Óvárost, a Dómot és Gizella királyné sírját. Fárasztó volt az éjszakai utazás Németországon és Belgiumon keresztül, de mindenki nagy izgalommal várta a Csalagúton történő átkelést Angliába. Sétáltunk a doveri tengerparton, városnézésen voltunk Canterburyben, majd ellátogattunk Rochesterbe, Dickens városába. Este foglaltuk el szálláshelyünket,mely a tengerpart mellet terült el. A következő három nap került sor London felfedezésére:Parlament, Big Ben,Whitehall, Downing Street 10, Zenés őrségváltás a Buckingham Palotánál, St. Jame's Park, Piccadilly Circus,China Town,Trafalgar Square. Látogatást tettünk a National Gallery-ben, a Natural History Museum-ban,a Science Museum-ban,majd sétáltunk egy nagyot a Hyde Parkban,ahol megnézhettük a Diana Memorial Fountain-t és az Albert Memorial-t. Délután következett London megtekintése felülnézetből a világ legnagyobb óriáskerekéről, a London Eye-ról. Mindenki kiélhette vásárlási kedvét az Oxford Street-en és bebarangolhatta a Covent Garden-t is. Utolsó Londonban töltött napunkon sétát tettünk a Tower körül, majd átsétáltunk a Tower-hídon is. Felejthetelen élmény volt Madame Tussaud's Panoptikuma és a félelmetes Horror Kamra. Utolsó angliai állomásunk Greenwich volt. Hazafelé eltöltöttünk egy órát Brugge-ben, Belgiumban. A város gyönyörű épületeiről és finom csokoládéiról híres. Ausztriában, Melkben megtekintettük az apátságot. Június 30-án az esti órákban érkeztünk Budapestre, ahol már vártak a szülők. Nagyon jó hangulatban telt el ez az egy hét és büszke vagyok diákjaimra, akik az idegenvezetőnktől és a buszvezetőktől is dicséretben részesültek példamutató és fegyelmezett magatartásukért! Köszönöm a segítséget Csapó Péternek, iskolánk volt diákjának, aki az utazás során segítette munkámat!

Az utazáson résztvevő diákok: Bálint Adrián, Bálint Kristóf, Birincsik Zsófia, Gulyás Gyula, Hidvégi Annamária, Kürti Márk, Nagy Dóra, Poczok Gabriella, Sári Virág, Szalai Martin és Tuza Vanessza