MADARAK ÉS FÁK NAPJA
2014. MÁJUS 9.
8 órától 8.10-ig az iskolaudvarban különböző
helyekre kitett
élőlényfotókat kell keresni.
Osztályonként 3-3 fő vesz részt a
keresésben.
Az indulást csengőszó jelzi.
A gyűjtött képeket az 1. állomáson kell leadni.
Az
osztályok az egyes állomásokra forgószínpad- szerűen
érkeznek.
Állomás száma
|
Helyszín
|
Feladat
|
Pontozás
|
Szükséges
eszközök
|
1.
|
alsó:
földszinti aula
felső
: emeleti aula
|
Menetlevél
, csapatinduló, öltözet pontozása; gyűjtött képek
|
15
p
1
p/db
|
|
2.
|
régi
szárny kijáratnál az udvaron
|
Tapogatós
játék: 10 különféle tárgyat kell tapogatás alapján felismerni.
A
doboz 10-nél több tárgyat tartalmazzon !
|
10
p
|
Zárt
doboz kerek nyílással, ahová egy levágott végű zoknit rögzítünk.
Tartalomhoz
ötletek: kagylóhéj, csigaház, toboz,madártoll, kavics,parafadugó…
|
3.
|
új
szárny kijáratnál az udvaron
|
Hasznos
holmik a „túléléshez”
A
hátizsák tartalmának bemutatása
|
10
p
5
p
|
Hátizsák,
20-25 db hasznos és haszontalan tárgy, amelyből a tanulók válogathatnak.
|
4.
|
új
szárny mögött az udvaron
|
Hogyan
kell helyesen tüzet rakni az erdőben ?
Tűzrakás,
tűzrakóhely kialakítása. / gyakorlat /
Minden,
amit a tűz eloltásáról tudni kell. /
elmélet
/
|
10
p
5
p
|
Nagyobb
kődarabok,
kisebb-nagyobb
fahasábok,
ágak,
gallyak. Tűzgyújtáshoz szükséges eszköz.
|
5.
|
tornacsarnok
mögött
|
Vízen
átkelés. Minden tanuló elvégzi, ahol kevesebb a létszám, mint 20, ott
ismételhetik a feladatot.
|
20
p
|
2-2,5
m szélességű terület
kijelölése
kék nylon zsákkal
vagy
zsineggel. Széles, lapos fadarabok / 3-4 /
|
6.
|
tornacsarnok
játszótér
felé
eső részénél
|
Célba
dobás kosárba fenyőtobozokkal. Minden tanuló dob, ahol kevesebb a létszám,
mint 20, ott ismételhetik a feladatot.
|
20
p
|
közepes
méretű, megfelelő mélységű fonott kosár,
20-30db
toboz.
|
7.
|
játszótér
|
Levél-termés
felismerés az iskola környékén lévő fákról.
Fakéreg
vagy levélnyomat satírozás
|
10
p
5
p
|
1.
gömbjuhar levél-termés
2.lucfenyő
levél – toboz
3.
vadgesztenye levél
4.
fűzfa levél
5.
díszalma levél
6.
szelídgesztenye levél
7.
nyírfa levél
8.
diófa levél
A/5-ös
lapok; puha grafit ceruzák; rajzszén
|
8.
|
alsó
tagozat: 6. sz. terem
felső
tagozat:7. sz. terem
|
Állathangok
felismerése
zenei
bejátszásról. / 10 bejátszás /
Dalok
gyűjtése, amelyben állat vagy növény nevek vannak.
Egy
dal bemutatása
|
10
p
1
p/ dal
5
p
|
Zenei
összevágás
laptop,
hangszóró,
papírlap
osztályonként 2.
/
felismeréshez, dal gyűjtéshez /
|
ZÁRÁS
|
tornacsarnok
mögött
|
Sorverseny
a Botond Naphoz hasonlóan.
Osztályonként
8-8 tanuló vesz részt.
|
1-4
p
|
|
Zárás után az iskola belső udvarán aszfaltrajz
verseny lesz.
Nevezés egyénileg vagy 2-5 fős csapatokban
lehetséges.
A nevezést írásban kell leadni Antal Zoltánná
tanárnőnek legkésőbb
május 6-ig / kedd/
Antal Zoltánné
Fiser Józsefné
Előzetes
feladatok
Madarak és fák napja
2014. május 9.
2014. május 9.
/ péntek /
I. Osztályonként 1 db A/3-as méretű plakát készítése
A lehetőség : „illatos kép” készítése különböző
szárított gyógy-és fűszernövényekből.
B lehetőség :
Az év fája, madara , emlőse bemutatása / amelyiket választjátok /
Segítség :
2014-ben Az év fája : mezei juhar
Az év
madara : túzok
Az év
emlőse : keleti sün
Az előzetes feladatok
közül csak egy kerül értékelésre az eredmények kialakításához.
Tartalmazzon : -
választott nevet
- csapatindulót
Állomás
|
Feladat
|
Kapott pontszám
|
Állomásvezető aláírása
|
1.
|
|||
…
|
|||
8.
|
|||
Sorverseny
|
|||
Plakát
|
A gyerekek készíthetnek
maguknak kitűzőt, kifejezhetik öltözetükkel a nap jelentőségét.
A plakátok leadási határideje : május 7. / szerda /
Antal Zoltánné vagy
Fiser Józsefné tanárnőnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése