EGÉSZSÉGFEJLESZTŐ
ISKOLÁNKBAN
A
TÁMOP-6.1.2.A-14/1 pályázat keretében az OEFI és a Klebersberg Intézményfenntartó
Központ együttműködik a teljes körű iskolai egészségfejlesztés
megvalósításában.
A mi iskolánk
is bekapcsolódott ebbe a programba. Kiemelt figyelmet fordítunk az egészséges
életmód és a mozgás népszerűsítésére.
A projekt
része a tanulók megismertetése az egészséges élelmiszerekkel és azok
elkészítésével. Odafigyelünk arra is, hogy ne csak egy maroknyi tanulóhoz
jusson el az információ, hanem szélesebb réteg figyelmét hívjuk fel az
egészséges táplálkozás fontosságára.
Népszerű volt
tanulóink körében a kampányszerűen megvalósított gyümölcs és zöldségkóstoló.
MATINÁNÉ SEMPERGER ANIKÓ
koordinátor
További képek:
A
TÁMOP-6.1.2.A-14/1 pályázatról röviden:
„ Az
egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 2011. július 1. napjától hatályos
(a 2011. évi LXXXI. törvény alapján módosított) 42.§ (1) a) pontja szerint az
ifjúság-egészségügyi gondozás célja a kiskorúak harmonikus testi és lelki
fejlődésének elősegítése. Ennek során – többek között – biztosítani kell a
korcsoportokhoz igazodva a közoktatási intézményekben a teljes körű
egészségfejlesztés bevezetését és megvalósítását.
Jelen pályázati konstrukció célja, hogy a fent
hivatkozott jogszabályoknak megfelelően – a köznevelés iskolai oktatást
biztosító színterein, így különösen az alapfokú oktatásban – segítse azon
iskolai, vagy azokhoz közvetlenül, vagy közvetve kapcsolódó programok
megvalósítását, melyek hozzájárulnak a legfontosabb idült, nem-fertőző
betegségek okozta halálozás és betegségteher csökkentése érdekében az
egészséges életmódot támogató, legfontosabb életmódtényezőket befolyásoló
pozitív közösségi minták elterjesztéséhez.
A 21.
században (többek között) az iskola szerepe kulcsfontosságú a gyermekek
egészségfejlesztése szempontjából, amelyet több tényező is indokol:
·
a gyermekek az év jelentős részében– az iskolai
tanítási szüneteket kivéve –a nevelési-oktatási intézményekben tartózkodnak, az
ébren töltött idő 40–45%-át az iskolában töltik;
·
a nevelési/pedagógiai programokon keresztül
szervezetten és tervezetten találkoznak az egészségnevelési- és fejlesztési
tartalmakkal;
·
lehetőség nyílik az intézmény területén kívüli,
de az intézményekhez kötődő délutáni egészségfejlesztő tevékenységekre.
A konstrukció alapvető célja, hogy a
kultúra részeként, az egészséges minta nyújtását, gyakorlati megélését
támogassa az általános iskolás korosztályban.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése