Szakítottunk a
hagyományokkal, amikor úgy döntöttünk, hogy a merev, feszélyezett iskola
előkészítő szülői értekezletet nem a szokásos módon szervezzük. Az eddigi
gyakorlat szerint tartottunk egy általános tájékoztatót az iskolánkról,
bemutattuk az osztályok napirendjét, felsoroltuk a szükséges eszközöket és
természetesen válaszoltunk a felmerülő kérdésekre. Mindezek az információk
reményeink szerint ma is eljutnak Önökhöz, de más formában. 2019 őszén iskolánk megkapta az "Élménysuli"
címet. Ez egyrészt igen jól hangzik, másrészt valami újról, valami érdekesről
árulkodik, ami felkelti az emberek figyelmét. Mit is jelent ez valójában?
Pethőné Nagy
Csilla idézetével kezdem ezt a magyarázatot.
"Egy tanár
minden pillanatban döntési helyzetben van: el kell döntenie, hogy a tananyag
bűvöletében él, és megpróbál végezni az anyaggal, vagy segíti a diákjait, hogy
kritikus, értő, gondolkodó emberekké váljanak."
Nos, mi arra adtuk
a fejünket, hogy megpróbálkozzunk az utóbbival. Ehhez nagyon jó alapokat ad a
Komplex Alapprogram, amibe iskolánk bekapcsolódott. Alapozunk a gyerekek
előzetes ismereteire, olyan csoportokat hozunk létre, ahol egymástól
tanulhatnak, és egyaránt támogatjuk a nagy lépésekben haladó, bátor, határozott
tanulókat és a lassú ütemben haladó, félénk, esetleg gyengébb képességű
gyerekeket. Egyenlő esélyeket biztosít a program minden gyereknek. Ebből
nyújtunk most ízelítőt a kedves szülőknek, hogy megtapasztalhassák, hogyan
érezheti magát csemetéjük egy ilyen órán.
Arra kérem Önöket,
hogy az egy asztalnál ülők együtt beszéljék meg a feladatot, amit kaptak.
Hallgassák meg egymás véleményét és így alakítsák ki a lehető legjobb
megoldást! Mielőtt elkezdjük a munkát, minden csoportnak adok kis kártyákat,
amit osszanak szét egymás között! Amikor hívom valamelyik felelőst, akkor ő
jöjjön ki hozzá!
A gyerekek ugyanezeket a szerepeket kapják. Minden órán forgószínpad szerűen, tehát mindenkire rákerül minden szerep.
Csoportalakítás: véletlenszerűen - fiúnevek, lánynevek, állatnevek, városok, országok. Így mennek be a terembe és a megfelelő asztalhoz ülnek.)
Szerepek ismertetése
röviden:
kistanár:
ő tartja a kapcsolatot a pedagógussal, szervezi a csoport munkáját
írnok:
ő veti papírra a csoport által megbeszélteket
beszámoló:
ő mutatja be a többi csoportnak a feladat megoldását
eszközfelelős:
ő veszi át a megoldáshoz szükséges eszközöket
rendfelelős:
csendre, fegyelemre inti a csoport tagjait munka közben
időfelelős:
figyelmezteti a csoportot a határidő betartására
csoportfeladatok
15 perc
1. csoportfeladat
Készítsék
el az elsős osztály heti órarendjét a megadott tantárgyaknak és óraszámoknak
megfelelően! Gondoljanak arra, hogy egyenletes legyen a terhelés és az
elosztás!
magyar olvasás 4
óra/hét
magyar írás 4
óra/hét
matematika 5
óra/hét
testnevelés 5
óra/hét
rajz 2 óra/hét
(célszerű egymás utáni órán)
ének 2 óra/hét
környezetismeret 1
óra/hét
technika 1 óra/hét
etika/hittan 1 óra
/hét
( A kartonra nagyban megrajzolva kapják a következő táblázatot.)
Óra/nap |
hétfő |
kedd |
szerda |
Csütörtök |
péntek |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
2. csoportfeladat
Készítsenek
eszközlistát! Gyűjtsék össze, mi mindenre van szükség az első évfolyam során a
tanítási órákra!
(olvasás,
írás, matematika, testnevelés, rajz, ének, környezetismeret, technika,
etika/hittan)
(A kartonra nagyban megrajzolva iskolatáskákat kapnak.)
3. csoportfeladat
Milyen
rendezvények lehetnek egy tanév során az intézményben? Használják segítségül
iskolánk blogját!
telekib.blogspot.com
(A kartonra nagyban megrajzolva néhány szimbólumot kapnak, ami segít a gondolatok összeszedésében.)
4. csoportfeladat
Milyen
versenyeken képviselhetik iskolánkat tanulóink? Használják segítségül iskolánk
blogját!
telekib.blogspot.com
(A
kartonra nagyban megrajzolva dobogót kapnak.)
A
csoportfeladatok elkészítése után a megoldások rövid bemutatására kérem a beszámolókat.
A
szülői értekezlet hátralévő részében válaszolunk a felmerülő kérdésekre.
5. csoportfeladat
Milyen
tulajdonságokkal bír egy igazi jó tanító néni? Mit várhatnak a gyerekek és mit
várhatnak a szülők a pedagógustól?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése