A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2018. április 13., péntek

DIGITÁLIS TÉMAHÉT

2018. április 9-13. 
Az immár harmadik alkalommal, 2018. április 9-13. között megszervezésre kerülő Digitális Témahét az idei tanévben kiemelt figyelmet fordít a médiatudatosságra, a cyberbullying (online-bántalmazás)elleni
védekezésre. Ne szolgáltasd ki magad a közösségi médiában!

Iskolánkban a gyerekek fogalmazásokat, plakátokat készítettek a témahéttel kapcsolatosan. 

Ne zaklass!
Már két hete elkezdtem beszélgetni – csetelni - egy lánnyal. Nagyon kedves, szimpatikus volt, nagyon jó hozzám.
Egyszer azt mondta, hogy találkozzunk este 7-kor a parkban. Elég furcsa volt. Persze elmentem. Amikor találkoztunk … sötét volt … nem is egy lány!!! … hanem … egy férfi!Megkérdeztem, hogy ki ő. Nem válaszolt. Közelebb jött. Belém szúrt egy tűt, én pedig elaludtam. Egy furcsa helyen ébredtem fel, egy sikátornak tűnt. Ezek után haza mentem.
Hetekig, hónapokig zaklatott. Folyton írt, képeket küldött magáról. Eljött a házunkhoz, egyedül voltam otthon. Irtózatosan féltem, de végül nem jött be. Elhajtott a kocsijával. Egy idő után békén hagyott.
Nem tudom, mit akarhatott.
(Ez egy kitalált történet)



Egyik ismerősöm minden nap posztolt a közösségi oldalára, fotókat és bejegyzéseket. Leírta, sőt fényképen is megmutatta, hogy hol jár, mit csinál, mit eszik, mit iszik, mikor utazik vidékre, sőt a házát is felrakta. Egy alkalommal, mikor hazaért a nyaralásból, kirabolták a házát. Kiderült, hogy a betörő figyelte a közösségi oldalát. Pontosan tudta, hogy hol lakik, mikor nem lesz otthon, így biztosra ment.

Érdemes odafigyelni, mit osztunk meg ismeretlen emberekkel, a bűnözők kihasználhatják az információkat, amiket tőlünk kapnak. Csak ismerősökkel ajánlatos megosztani a nyaralási terveinket és helyzetünket. Ne szolgáltasd ki magad a közösségi médiában! 
(5. a osztály fogalmazása)


A digitális témahét utolsó napján, a "SzakaDT napon" /Digitális Témahét: a vállalkozó kedvű diákok és tanárok szakadt ingben jelennek meg ;) / több érdekes program is várta a gyerekeket, Deli István tanár úr szervezésében.
A földszinti aulában bee - botokkal, tabletekkel lehetett játszani,  az emeleti aulában élő bee- bot , valamint érdekes tesztek, feladatok  várták a tanulókat. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése