A
Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola idén
nyolc turnusban jelentkezett, hogy Erzsébet tábort tarthasson az idejáró
tanulóknak. Mi is szervezhettünk 2020. 08. 03-2020. 08. 07. között 1., 2., 4.
és 6. osztályos diákoknak ilyen tábort. Közös célunk volt, hogy az Erzsébet
táborokhoz híven, a gyerekek minél több élményt, tapasztalatot szerezzenek,
látnivalót lássanak, minél változatosabb programokon keresztül. S további
céljaink voltak, hogy mindezt egy biztonságos, felszabadult légkörben szabadon,
de átlátható, rendezett napirendben valósítsuk meg. A programokat az 5 kötelező
programelem szerint csoportosítottuk, melyek minden nap megjelentek programterveinkben.
Első
programelem a sport és az egészségtudatos életmód volt, melyre az első nap
délelőttjén is nagy hangsúlyt fektettünk és megrendeztük a virológiai edukációs
előadást, beszélgettünk a vírusvédelemről, s bemutattuk, hogyan kell alaposan
kezet mosnunk. Mindennapos mozgásos program volt a szabadjáték és a tervezett játékok
(körjátékok, fogójátékok… stb.) megvalósítása is. Kedden „lufidili” néven
vízibombás és vizes szivacsos sorversenyt, kidobót és ügyességit rendeztünk.
Szerdán a számháború, csütörtökön a kb. 6km-es séta a poroszlói Ökocentrumban,
s pénteken a táncház mellett a tábori olimpia színesítette a gyerekek napjait,
ahol a már előző napokban megismert és kipróbált egyedi beszerzésű játékokkal
rendeztünk ügyességi versenyfeladatokat.
Környezettudatosság,
természeti értékeink és környezetszépítés programcím alatt megvalósítottuk a
meglévő madáretetőink rendbetételét és festését, továbbá a 2. napon tartott
környezetvédelmi vetélkedő mozgatta meg a gyermekek képzelőerejét és hozta elő
tudásukat, ahol különböző élőlények hangjait, mozgásait, természetét
figyelhették meg, és négy csoportban versenyezhettek, oldhattak meg kvíz
feladatokat. Természeti értékeinkről pedig új ismeretekre tehettek szert az
élmények mellett a Tisza-tavi Ökocentrumban, Poroszlón.
Művészeti
nevelés, kulturális örökségeink, hagyományőrzés, kézművesség alatt népi
gyermekjátékokat (pl.: zúgattyút) készítettünk a gyerekekkel, origamiztunk
(pl.: repülő madarat készítettünk) és termésképeket alkottunk, mindezt
forgószínpad szerűen, hogy mindenki mindegyik kézműves foglalkozást ki tudja
próbálni. Kedden közös aszfaltrajzot készítettünk a reggel közösen megírt
mesénkhez, szerdán pedig az angol nyelven beszélő népek világába kalauzoltuk el
a gyerekeket. Ezt követően fejpántot batikoltak különböző batikolási
technikákat alkalmazva. Péntek délután pedig a néptánc világába utaztunk,
eljártuk az ’ördögök útját’, s ez úton ismerkedhettek a népi hagyományőrzéssel
a gyerekek.
Önismeret,
közösségépítés, kompetenciafejlesztés: Első nap a gyerekekkel bemutatkozós,
csoportalakítós játékokat játszottunk, hogy mielőbb megismerkedjenek egymással,
majd kedden kompetenciafejlesztés alatt (amit minden napjukba becsempésztünk)
tanultunk egy kicsit. Tantárgyi ismereteiket szerettük volna megszilárdítani,
kibővíteni különböző offline és online feladattal. (Feladatlapokat töltöttek ki
a gyerekek magyarból és matematikából, s a tableteken a Learning Apps
alkalmazással, QR-kód leolvasása után matekozhattak). Közösségépítő játékokat
minden nap játszottunk, amiknek a körjátékok és a csoportban való játékok
szolgáltak alapul. Minden nap beszélgettünk arról, hogyan viselkedünk közösségi
helyszíneken, amit élőben gyakorolhattunk is Poroszlón, az Ökocentrumban. Majd
interaktív, természettudományos tematikájú bemutatót tartottunk a mérgező és
nem mérgező, különböző növényekről, gombákról.
A tábor negyedik napjára szerveztük meg az Ökocentrumba való kirándulást, ahonnan sok-sok élménnyel tértünk haza.
Táborvezetők:
Bugyi
Nikolett, Gyuráki Katalin, Nagy Imre, Turóczi Ilona
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése