A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2024. augusztus 13., kedd

Köszöntöttük nyugdíjba vonuló kollégánkat


"Általános iskolai tanulmányaimat Füzesabonyban folytattam az I. sz. Általános Iskolában. Már akkor vonzódtam a pedagógus pálya felé, így a Gárdonyi Géza Gimnázium óvónői tagozatára jelentkeztem, ahová felvételt nyertem. 1981-ben érettségiztem, majd felvételiztem Sárospatakra a Comenius Tanítóképző Főiskolára. Miután 1984-ben sikeresen államvizsgáztam, augusztustól munkába állhattam lakóhelyemen.

Kezdőként osztályfőnök lettem. A testnevelés szakkollégiumnak köszönhetően azonnal tevékeny részesévé váltam az iskolai szakköröknek, versenyeknek, táboroknak.

1994-től megszakítás nélkül tanítok. Folyamatosan kaptam osztályfőnöki feladatokat. Szakmai munkám során kézzel foghatóan éreztem azokat a változásokat, melyeken keresztül mentünk a tanítás mindennapjaiban.

Alapvetően szeretem a változást, az új dolgokat. Mégis csak közel harminc év pedagógiai munka után határoztam arra, hogy mesterképzésre jelentkezem. Meggyőződésem, hogy a megfelelő időben és megfelelő módon elvégzett mérés és a pontos értékelés hatékonyabbá teheti munkánkat. Éppen ezért jelentkeztem Egerbe az Eszterházy Károly Főiskola  „Pedagógiai értékelés és mérés tanára” című mesterképzésére, melyen 2014 júliusában kiváló diplomát szereztem.

A mesterképzés hatására egyfajta szemléletváltáson mentem keresztül, folyamatosan kerestem azokat a megoldásokat, melyek a tantermi munkát változatosabbá, élvezhetőbbé tették a tanulók számára.

Tizenkét évvel ezelőtt megbíztak az alsós munkaközösség vezetésével. A tanítókkal közösen sokat munkálkodunk azon, hogy hogyan tehetnénk vonzóbbá a tanulók számára az iskolai mindennapokat. Minden tantárgyból házi versenyeket szervezünk, remélve hogy kitűnnek az ügyes, tehetséges gyerekek. A versenyek tétje a megyei fordulókba való bejutás.

A tanítóképzőben testnevelés szakkollégiumon végeztem, így az alsó tagozatosok számára meghirdetett sportversenyekre pályakezdésem óta én készítem fel az I. és II. korcsoportos tanulókat. Számos atlétika versenyen és játékos sportvetélkedőn szerepeltünk sikeresen. Megyei IV. helyezést többször sikerült elérnünk. Néhány évig működtettem a „Játékos Sportvetélkedő” szakkört, melyen az alsó tagozat minden évfolyamáról három lányt és három fiút foglalkoztattam. Ezekre a versenyekre a szülők rendszeresen elkísértek bennünket, így egyrészt láthatták gyermekeiket versenyhelyzetben, illetve megismerkedtek az én felkészítő munkámmal is.

Tanórán kívüli tevékenységeim fontos része volt a táboroztatás. Szerveztem tábort Szentendrére, Hajdúszoboszlóra, Balatonszemesre, Gyulára, Bogácsra és Nyíregyházára.

Munkám során több esetben fogadtam gyakorló pedagógust, valamint mentori munkát végeztem egy pályakezdő kolléganő mellett. Nagyon érdekesnek és felelősségteljesnek éreztem ezt a tevékenységet. 2015 augusztusában jelentkeztem „Gyakorlatvezető mentortanár” szakirányú képzésre az Eszterházy Károly Főiskolára Egerbe. 2017 júniusában kiváló minősítéssel zártam a képzést."

Szeretnénk köszönetet mondani kollégánknak, hogy szívvel-lélekkel a pedagógiai hivatásnak szentelte magát évtizedeken át, s  generációk sora nőtt fel kezei alatt.

Bár most új fejezet nyílik életében, bízunk benne, hogy az elkövetkező időszakban is örömét leli azokban a dolgokban, melyeket szeret. 

Jövőbeni sikereidhez és boldogságodhoz minden jót kívánunk!

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése