A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2015. február 25., szerda

EGÉSZSÉGFEJLESZTŐ 

PROGRAM 

ISKOLÁNKBAN



A TÁMOP-6.1.2.A-14/1 pályázat keretében az OEFI és a Klebersberg Intézményfenntartó Központ együttműködik a teljes körű iskolai egészségfejlesztés megvalósításában.
A mi iskolánk is bekapcsolódott ebbe a programba. Kiemelt figyelmet fordítunk az egészséges életmód és a mozgás népszerűsítésére.
A projekt része a tanulók megismertetése az egészséges élelmiszerekkel és azok elkészítésével. Odafigyelünk arra is, hogy ne csak egy maroknyi tanulóhoz jusson el az információ, hanem szélesebb réteg figyelmét hívjuk fel az egészséges táplálkozás fontosságára.

Népszerű volt tanulóink körében a kampányszerűen megvalósított gyümölcs és zöldségkóstoló.
 MATINÁNÉ SEMPERGER ANIKÓ
                                                                                                       koordinátor

További képek: 


A TÁMOP-6.1.2.A-14/1 pályázatról röviden:

„ Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 2011. július 1. napjától hatályos (a 2011. évi LXXXI. törvény alapján módosított) 42.§ (1) a) pontja szerint az ifjúság-egészségügyi gondozás célja a kiskorúak harmonikus testi és lelki fejlődésének elősegítése. Ennek során – többek között – biztosítani kell a korcsoportokhoz igazodva a közoktatási intézményekben a teljes körű egészségfejlesztés bevezetését és megvalósítását.
Jelen pályázati konstrukció célja, hogy a fent hivatkozott jogszabályoknak megfelelően – a köznevelés iskolai oktatást biztosító színterein, így különösen az alapfokú oktatásban – segítse azon iskolai, vagy azokhoz közvetlenül, vagy közvetve kapcsolódó programok megvalósítását, melyek hozzájárulnak a legfontosabb idült, nem-fertőző betegségek okozta halálozás és betegségteher csökkentése érdekében az egészséges életmódot támogató, legfontosabb életmódtényezőket befolyásoló pozitív közösségi minták elterjesztéséhez.

A 21. században (többek között) az iskola szerepe kulcsfontosságú a gyermekek egészségfejlesztése szempontjából, amelyet több tényező is indokol:
·        a gyermekek az év jelentős részében– az iskolai tanítási szüneteket kivéve –a nevelési-oktatási intézményekben tartózkodnak, az ébren töltött idő 40–45%-át az iskolában töltik;
·        a nevelési/pedagógiai programokon keresztül szervezetten és tervezetten találkoznak az egészségnevelési- és fejlesztési tartalmakkal;
·        lehetőség nyílik az intézmény területén kívüli, de az intézményekhez kötődő délutáni egészségfejlesztő tevékenységekre.

A konstrukció alapvető célja, hogy a kultúra részeként, az egészséges minta nyújtását, gyakorlati megélését támogassa az általános iskolás korosztályban.”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése