A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2015. június 29., hétfő

ALSÓS TÁBOR NYÍREGYHÁZÁN
2015. JÚNIUS 22-26.

Idén nyáron Nyíregyházára utazott az alsós csapat. 22-én 8:51-kor indultunk Füzesabonyból, s 11 óra előtt már pakoltuk Nyíregyházán a csomagmegőrzőbe a bőröndjeinket. Besétáltunk a város központjába, szétnéztünk és ettünk egy finom fagyit. 14 órára értünk ki a „Kisvakond” táborba. A gyerekek néhány perc alatt birtokba vették a házikókat, berendezkedtek, majd kezdetét vette az ilyenkor szokásos rohangálás, kiabálás, ajtócsapkodás. Késő estig játszottak a tábor hatalmas udvarán.
 Másnaptól nem volt hozzánk kegyes az időjárás, így a Tófürdő helyett az Aquarius élményfürdőbe mentünk. Fantasztikus csúszdák, forgó, hullámfürdő között választhattak a gyerekek. A bőség zavarában azt sem tudták, mihez szaladjanak. Egészen vacsoráig maradtunk. Kellően elfáradtunk, így a második éjszakán már 23 óra után elcsendesedtek, nem úgy, mint első éjjel, amikor 2 óráig zajlott az élet.
A szerdai napon az Állatparkba mentünk. Méltán állítják, hogy ez az ország legszebb és legérdekesebb állatkertje. Fantasztikus dolgokat láttunk, kezdve a fókashow-val egészen a fehér páváig, valamint tanúi voltunk, ahogy terelgetik az öt napos kis afrikai elefántot, hogy védőoltást adhassanak neki. A nap végén, vacsora után karaokét rendeztek számunkra szállásadóink.
Csütörtökön sem mehettünk a Tófürdőbe a rossz idő miatt, így délutánra kétféle programot ajánlottunk a gyerekeknek. Hamar választottak, így Andi néni moziba vitt hat gyereket, mi pedig ketten ismét az élményfürdőbe mentünk tizenhét gyerekkel. Mindkét csapat nagyon elégedetten tért vissza este a táborba. Vacsora után „Ki vagyok én?” című játékkal mindenki elmondhatta, hogy gondolatban melyik állatot fogadná örökbe, s milyen nevet adna neki. Végül tábori „Leg-leg-leg” zárta az estét. Kiderült, hogy ki a legkisebb fülű, a legfehérebb fogú, a leghosszabb hajú, legtöbb sebű, legszerelmesebb, leghosszabb nyelvű, de még azt is megtudhattuk, hogy ki tud a legnagyobbat ordítani. Sok nevetés után nekirugaszkodtunk az utolsó éjszakának is.
Pénteken 10 órakor hagytuk el a tábort. Megnéztük a múzeumfalut, majd az extrém játszótéren töltöttük a maradék időt a vonat indulásáig.
A tábor idejére félpanziót kértünk, mivel miden nap elhagytuk a tábort egész napra. Rengeteg lekváros, májkrémes, szalámis és sonkás kenyér elfogyott. Emellett kaptak a gyerekek pizzát, torpedót, hot-dogot, hamburgert és lángost. Minden reggel rendeztünk szobaszemlét, melynek győztesei természetesen a lányos szobák voltak, ezért utolsó nap meghívtuk őket egy jégkrémre.
Összességében remekül telt az öt nap. A gyerekek legtöbbször szófogadóak voltak. Szép dolgokat láttunk és jó dolgokat csináltunk.
Külön dicséret illeti az „első táborozókat”: Tamás Csenge, Mészáros Ádám, Takács Dominik, Bocsi Péter, Besenyei Dorina, Besenyei Liza, Sajti Evelin, Schmidt Ákos,  Pomaházi Alexandra, Pomaházi Krisztina, Pap Dávid. A leghosszabb, legdurvább sírás is 10 másodpercig tartott, így bizton állíthatom, hogy mindenki kiállta a próbát.
Természetesen nem feledkezem meg azokról a gyerekekről sem, akik az „idők kezdetétől” minden táborba hűségesen jönnek velem: Szőllősi Zsombor, Mohácsi Petra, Nagy Liza, Nagy Luca, Andai Dominik, Kasza Bence, Kasza Ferenc, Nagy Gergő, Nagy Norbert, Oszlánczi Dominik, Szőllősi Norbert és Varga Patrik. A 4. b osztályos fiúk már törzstagok négy éve.
Kedves Szülők! A gyerekek nevében is köszönjük Önöknek, hogy biztosították a táborozásuk feltételeit, köszönjük a sok finom lekvárt, szalámit, szalonnát.
Puszi a két kolléganőmnek: Kun Andreának és Mészárosné Csepregi Andreának a fáradságos munkájukért és a jókedvükért.
Mindenkinek kellemes nyarat, jó pihenést!

Füzesabony, 2015. 06. 29.