A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2017. október 13., péntek

Határtalanul Erdélyben

Egy sötét szerdai reggel indultunk autóbusszal Erdélybe.
Az út hosszú volt, a buszon jó volt a hangulat. Tartottunk pihenőt is. Első állomásunk Nagykároly volt, ahol a Károlyi kastélyt néztük meg, idegenvezető segítségével. Innen Ady Endre szülőházához mentünk Érdmindszentre, ahol megemlékeztünk a költőről és megkoszorúztuk a szobrát. Majd megnéztük a szülőházát belülről, ahol sok furcsa dolgot láttunk. Régen az egyes olyan volt, mint most az ötös. Innen Zilahra mentünk, találkoztunk Dávid nagyapjával. Ebéd után Kolozsvárra buszoztunk. A főtéren több épületet is megnéztünk kívülről. A Házsongárdi temetőben Apáczai Csere János sírját néztük meg. Az éjszakát Kolozsvárott töltöttük.
    Másnap reggel a Báthory István Líceumban műsorral fogadtak minket az iskola diákjai és tanárai. Innen a Tordai sóbányához mentünk,ahol idegenvezetővel végignéztük a bányát,megnéztük a régen használt,kiállított tárgyakat . A Vajdahunyad várfaláról körbenézve gyönyörű táj tárult elénk. Innen ismét buszra szállva utaztunk Aradra. Utunk alatt rápillanthattunk a magas Déva várára. Aradi szállásunkon várt minket a pizza. Másnap reggel megemlékeztünk az aradi vértanúkról és megkoszorúztuk a hősök emlékművét. Következő állomásunk Nagyszalonta volt, ahol Arany Jánossal kapcsolatban kiállításokat nézhettünk meg szülőházában, amiket Marika néni mutatott meg. Felmentünk a Csonka Toronyba, ahol Arany János életéről voltak kiállítások. Ebéd után elindultunk hazafelé. Mivel az út hosszú volt, így egy pihenőt Debrecenben is tartottunk, ahol megvacsoráztunk. Fél 9 re értünk Füzesabonyba, ahol szüleim vártak.
     A sok buszozást leszámítva csodálatos három napot tölthettem Erdélyben és sajnálom, hogy elcsatolták Magyarországtól.