A Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskoláért és Tanulóiért Közhasznú Alapítvány

Számlaszáma: 6190002613100007

Adószáma: 18583672-1–10

2017. október 13., péntek

Kalandom Erdélyben

Egy újabb sikeres pályázatnak köszönhetően októberben 3 napot tölthettünk el Erdélyben. Az utazás helyszíneire felkészülve mentünk. Mindenki kapott egy témakört, verset amiből fel kellett készülnie és az adott helyszíneken a csoportnak előadnia.
      Október 4-én reggel 6 órakor indultunk, és  10 óra körül értünk át a határon. Amint átértünk a határon, egy teljesen "új világ" tárult a szemünk elé, akárhová néztünk hegyeket, dombokat láttunk a végtelenségig. Néhol útközben birkákat lovakat lehetett látni legelni. Megtekintettük a csodálatos Károlyi-kastélyt, majd Zilahon ebédeltünk. Ebéd után tovább mentünk Érmindszentre Ady Endre szülőházához és emlékmúzeumához. A következő utunk Kolozsvárra vezetett, ahol a központban sétáltunk. A központ megtekintése után a szállásra mentünk, ahol vacsorával fogadtak minket. Én 2 jó barátnőmmel aludtam egy szobában. Megbeszéltünk aznapi élményeinket és lepihentünk. Csütörtökön a számomra legizgalmasabb program előtt álltunk, a Báthory István Elméleti Líceum 7.osztályos tanulóinak a megismerkedésével. Nagyon kedves fogadtatást kaptunk tőlük, elmondták az iskolájuk történetét, énekeltek és volt egy fiú, aki táncolt. Sor került egy közös csoportkép készítésére és volt alkalmunk pár szót váltani velük. Megismerkedtem 3 fiúval, akikkel azóta is minden nap beszélgetek.  Érdekes, amiket megtudok tőlük,  ők más rendszerben tanulnak. Ők 1-10-ig kapják az osztályzatot. Átadtuk az ajándékokat, amit nekik készítettünk. Az iskolalátogatás után a Tordai sóbányába látogattunk el. Útközben több természeti csoda mellett is elhaladtunk, ilyen volt a tordai hasadék, magas Déva vára és Rapsonné vára meséből. Másik érdekesség a Házsongárdi temető volt, ami a magyar írásbeliség végső nyughelye. Itt temették el Apáczai  Csere Jánost, akinek a sírját is megtekintettük. Nagy élmény volt látni azt a házat Nagyszalontán, amelyben Arany János nevelkedett. Marika néni az Arany Porta háziasszonya sok érdekességet mesélt nekünk a családról. Az udvaron ott a híres eperfa utódja és a kút is.
        Sok gyönyörű emlékkel tértem haza. Örülök, hogy ilyen osztálynak a tagja lehetek és örülök, hogy ilyen sok szép helyen járhattam.